இங்கே சென்று படித்து உங்கள் கருத்துக்களைப் பகிரவும்.
இது வெற்றியா? தோல்வியா? இல்லை டைம்-பாஸா?
:)
============
CHENNAI: Here is good news for pedestrians. The Chennai Corporation is all set to scrape road surfaces on select routes before re-laying them. This is to ensure the height of the road remains the same and does not cause flooding along the sides. The process is known as milling.
"In the initial phase, a cold milling machine will be used to remove the asphalt layer on 38 roads for a distance of 16 km. The local body has issued a short tender notice to execute the work soon," an official told The Times of India.
The city has 305 km of bus route roads. According to official sources, the cold milling machine will remove the surface layer to a depth of 40 mm to avoid any damage to the foundation.
The original plan was that select locations in each of the ten zones would be milled and re-laid.
"We are happy with the results of the pilot process. The same technology can be adopted on the remaining bus route roads as well. Usually, blacktopping increases the height of roads, leaving the buildings on both sides prone to water logging during rains. The milling process is the best solution,” the official said.
In the current fiscal, BRR department has planned to take up 60 arterial roads for re-laying and tenders were floated in April and May. However, after finding cold milling successful, the local body has planned to include atleast 50 of them in the list of roads to be milled before re-laying.
The short tender notice for milling of 38 roads included Thiruvottiyur High Road from Tollgate to Ponnusamy Street, Prakasam Salai, Anna Nagar First Avenue (from New Avadi Road to Anna Nagar Sixth Avenue), Anna Nagar Sixth Avenue (from Anna Nagar Third Avenue to Second Main Road), Millers Road (from Dr Alagappa Road to Purasawakkam High Road), Dr Alagappa Road (from Raja Annamalai Road to Millers Road). Patullos Road, Woods Road, East Ramanathan Road, West Cott Road, Mayor Sunder Rao Road, Ashok Nagar Tenth Avenue, West Sivan Koil Street, Eldams Road, Pasumpon Muthu Ramalingam Salai, Ponniamman Koil Street and Ellaiamman Koil Street, part of Five Furlong Road, Race Course Road and Velachery Main Road.
Dr Muthulakshmi Salai, Kalki Krishnamurthy Salai, Gandhi Salai (from Velachery Main Road to Ambika Salai), part of Mandaveli Street, Karaneeswarar Pagoda Street, Sardar Patel Road, Durgabai Deshmukh Road, Greenways Road and Brick Kiln Road.
=============
11 comments:
அட, இப்பதான் பாத்தேன்.
http://www.hindu.com/2008/05/31/stories/2008053160160400.htm
இதையும் இப்பதான் பாத்தேன் ;)
http://timesofindia.indiatimes.com/Cities/Chennai/Corp_finds_way_to_re-lay_roads/articleshow/3234182.cms
Plastic-blended roads now the norm
If there is a silver lining to Bangalore's infrastructural woes, it may be this. Plastic-blended roads have become the standard, and are here to stay.
indian, sounds like good news.
more content added.
saw a tender inviting cold milling :)
http://tenders.tn.gov.in/innerpage.asp?choice=tc5&tid=coc18329&work=1
எனக்கு என்று சந்தேகம் வருது பாருங்க...(லின்க் எல்லாம் படிக்கவில்லை):-)
நீங்க 40mm,hindu வில் 20 mm என்கிறார்கள்.
சில இடங்களில் சாலை 300 மி மீட்டர் அளவுக்கு உயர்த்தப்பட்டு இருக்கிறது.அவர்களுக்கு என்ன செய்யப்போகிறார்கள்.
அடுத்த கூத்து ஆரம்பம்??சிலராவது பயனையட்டும்.
வடுவூர் குமார்,
FMIல் (http://fixmyindia.blogspot.com/2008/08/blog-post.html) ஒரு tender க்கான லிங்க்கை கொடுத்துள்ளேன். அங்க 40mm அகற்றத்தான் கேட்டிருக்காங்க.
எது எப்படியோ, 300mm 340ஆகாம, 300லேயே இருந்தா நல்லது. நடக்குதான்னு பாப்பம் :)
சின்ன வெற்றிதான். நல்ல விஷயங்கள் ஒரேயடியா நடந்துடாது இல்லியா?
துக்ளக்லே போன இதழ்ல ஒரு கட்டுரை வந்து இருந்தது. எப்படி சாதாரணமா நடக்க கூடிய விஷயங்களைக்கூட கோர்ட் போய் செய்து கொள்ள வேண்டி இருக்குன்னு..
திவா,
////சின்ன வெற்றிதான். நல்ல விஷயங்கள் ஒரேயடியா நடந்துடாது இல்லியா?
துக்ளக்லே போன இதழ்ல ஒரு கட்டுரை வந்து இருந்தது. எப்படி சாதாரணமா நடக்க கூடிய விஷயங்களைக்கூட கோர்ட் போய் செய்து கொள்ள வேண்டி இருக்குன்னு..
////
நன்றி. உண்மைதான். எல்லாரும் கேள்வி கேட்காததாலேயே, பல விஷயங்கள் இப்படி தொடருது நம்ம ஊர்ல.
மாத்தணும்!
Post a Comment